Zapraszam do zapoznania się z pomysłem na drugą lekcję z cyklu zajęć wprowadzających do rzeczywistości Akademii znajdującej się przy ul. Czekoladowej. 

 

Temat: Portretologia, czyli jaki jest Ambroży Kleks. Charakterystyka nieco inaczej.

  

Podczas tych zajęć uczniowie również pracują w pięciu zespołach. Każda grupa otrzymuje duży format papieru, odnajduje w klasie wygodne miejsce do pracy oraz ma do dyspozycji stanowisko z przyborami plastycznymi takimi jak: farby, kredki, kolorowy papier, plastelina, bibuła, nożyczki, agrafki, gąbki kuchenne, kawałki sznurków, kleje itp. Akcesoria ułożyłam na środku klasy, wykorzystałam parapet i klasową ławkę. Uczniowie mogli korzystać ze wszystkich materiałów pod jednym warunkiem – nie można zagarniać wszystkiego tylko dla swojej grupy. Powinni się wymieniać i dzielić.

   

/kleks9

Następnie uczniowie otrzymują listy od pana Kleksa (pobierz tutaj), które zawierają instrukcje oraz fragment lektury stanowiący podstawę ich charakterystyki. Zadaniem nauczyciela jest spoglądanie na prace uczniów oraz ustalenie, ile czasu zespoły potrzebują na przygotowanie artystycznej charakterystyki postaci literackiej. Finałem prac jest omówienie przez każdą z grup przygotowanych portretów. Istotne, by dokładnie wskazali elementy, które wyczytali z otrzymanego fragmentu.

    

/kleks14

  

Pozostałe lekcje dostępne tutaj:

/kleks10

/kleks22

 

Ania Lemke-Sławińska

Nauczyciel z pasją. Polonista z zamiłowania. Plastyk z ciekawości. Logopeda z rozsądku. Pedagog z dziewięcioletnim stażem pracy zawodowej. Pracuje w Szkole Podstawowej EKOLA we Wrocławiu. Wieloletni opiekun Samorządu Uczniowskiego, Klubu Wolontariatu oraz Koła Teatralnego. Przy okazji mama Tosi :)