Trwa pobieranie strony, prosimy o cierpliwość.

Zespół

Tworzyliśmy projekt indywidualni.pl z ogromną pasją i z wiarą, że już najwyższy czas, by edukacja zaczęła uwzględniać nasze naturalne predyspozycje i talenty. Pragniemy, by szkoła dawała każdemu uczniowi możliwość osiągnięcia sukcesu, ale chcemy też dać szkołom, uczniom i rodzicom rozwiązania możliwe do wykorzystania w praktyce.

Projekt indywidualni.pl to efekt pracy i zaangażowania wielu osób: psychologów, pedagogów, metodyków, nauczycieli, informatyków, programistów, grafików i menadżerów, którzy poza swoją wiedzą i kompetencjami włożyli w przedsięwzięcie całe swoje serce i entuzjazm. Towarzyszyło nam nieustające przekonanie, że rzeczy niemożliwe w końcu mają szansę się ziścić.

Inicjatywa nie byłaby również możliwa, gdyby nie uczniowie i rodzice, którzy zdecydowali się wziąć udział w zakrojonych na szeroką skalę badaniach pilotażowych. To ponad 7000 osób, które przyczyniły się do tego, że z projektu może teraz korzystać każdy uczeń, rodzic, nauczyciel czy szkoła.

Dziękujemy także za inspiracje wielu nauczycielom, pedagogom, dyrektorom szkół, psychologom i badaczom, którzy pomimo trudności starają się promować i wprowadzać indywidualizację do nauczania.

indywidualni.pl dedykujemy naszym dzieciom – aby szkoła była dla nich najlepszym miejscem rozwoju i budowania wiary, że mogą stać się kimkolwiek zechcą!

Pierwszymi recenzentami naszego projektu była grupa 5 sędziów kompetentnych, ekspertów z zakresu neurodydaktyki oraz tematyki uczenia się. Prace tego zespołu dostarczyły nam wielu cennych informacji i jednocześnie potwierdziły słuszność kierunku naszych prac.

Kolejnymi recenzentami byli uczniowie i ich rodzice (razem ponad 7000 osób), a więc grupa, dla której nasza inicjatywa powstała.

Z projektem zapoznaliśmy również kilkuset dyrektorów i nauczycieli na różnego rodzaju pilotażowych spotkaniach w całym kraju.

Wszyscy byli jednogłośni – indywidualni.pl to rozwiązanie, na które czeka polska szkoła. Wreszcie możliwą jest nowoczesna edukacja ze szczególnym uwzględnieniem potencjału każdego ucznia i nauczyciela.

Poniżej przedstawiamy osoby w sposób szczególny zaangażowane w tworzenie naszego projektu.

Małgorzata Taraszkiewicz

Pomysłodawczyni projektu, psycholog edukacyjny, neurometodyk, edukator, trener, wykładowca, coach, superwizor edukacyjny, doradca rozwojowy szkół. Działa w obszarze nowatorstwa pedagogicznego, propagując i wdrażając innowacyjne rozwiązania w edukacji. Była nauczycielem akademickim na Wydziale Psychologii UW, „budowniczym” Centralnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli, długoletnim kierownikiem Pracowni Informacji Pedagogicznej oraz redaktorem naczelnym Wydawnictw CODN (m.in. projekt Europa na co dzień, Nowa szkoła). Koordynator Polskiej Kampanii na rzecz Uczenia się. Jest autorką ponad 30 poradników dla nauczycieli, rodziców i uczniów oraz setek artykułów na temat nowoczesnej metodyki nauczania i wspierania rozwoju ucznia w szkole (m.in. z zakresu problematyki tutoringu i educoachingu), a także superwizji jako metody twórczego wspierania rozwoju nauczyciela. Od początku swojej zawodowej kariery zajmuje się problematyką efektywnego uczenia się z uwzględnieniem różnic indywidualnych. Jako jedna z pierwszych osób w Polsce zaczęła wdrażać programy neurodydaktyki, czyli edukacji uzasadnionej neurologicznie. Zajmuje się propagowaniem i wdrażaniem innowacyjnych programów z zakresu efektywnego uczenia się dla budowania edukacji, która podnosi jakość życia.

Barbara Ostafińska-Molik

Doktor nauk humanistycznych, pedagog, socjolog, terapeuta pedagogiczny. Od 2011 roku adiunkt w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Jagiellońskiego. Doktor nauk humanistycznych z zakresu pedagogiki. Jej zainteresowania badawcze związane są z zagadnieniami: metodologii badań społecznych, analizy i interpretacji danych, pedagogiki zaburzeń zachowania, terapii pedagogicznej, pedagogiki społecznej, postrzegania rzeczywistości społecznej przez jednostkę. Uczestniczyła w wielu krajowych i międzynarodowych projektach badawczych dotyczących obszarów edukacji oraz nauki.

Małgorzata Grzywacz

Psycholog, trener umiejętności psychospołecznych. Doktorantka Uniwersytetu Śląskiego. Dyrektor Centrum Kształcenia Nauczycieli Librus. Odpowiada również za wsparcie merytoryczne w zakresie rozwoju rozwiązań Librus. Autorka licznych publikacji nt. twórczości w Internecie. Propagatorka umiejętnego wykorzystywania nowoczesnych technologii w życiu szkoły. Prelegentka konferencji naukowych. Pomysłodawczyni założenia ogólnodostępnego portalu prawa oświatowego – Doradca Dyrektora.

Ilona Helik

Menadżer oświaty, wieloletni dyrektor zespołu szkół, edukator specjalista ds. organizacji procesu kształcenia i awansu zawodowego nauczycieli. Autorka publikacji internetowych nt. ewaluacji w szkole, cykli artykułów prasowych z zakresu fitness i zdrowego stylu życia. Propagatorka i współpomysłodawczyni odbywającego się od 13 lat Chorzowskiego Biegu Niepodległości.

Wioletta Szymańska

Menadżer projektów, związana z rynkiem edukacyjnym od ponad dziesięciu lat. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego, Humboldt Universität zu Berlin i Szkoły Głównej Handlowej. Przez wiele lat pracowała w branży wydawniczej, odpowiadała za rozwój oferty do nauki języków obcych. Specjalizowała się w przedsięwzięciach promujących nowoczesne nauczanie i efektywną naukę. Prowadziła szkolenia dla nauczycieli. Organizatorka seminariów i eventów promujących integrację dydaktyki z najnowszymi rozwiązaniami technologicznymi. W 2014 roku dołączyła do firmy Librus, gdzie zajmuje się projektami edukacyjnymi i wspieraniem funkcji dydaktycznych w rozwiązaniach Librus.

oraz wielu innych...

Toggle navigation logowanie
uczniowie rodzice nauczyciele szkoły